Superfood is niet meer weg te denken!

superfoods
Wie kent ze niet? De ‘Superfoods’ zijn bijna niet meer weg te denken uit het eetpatroon van de vrouw. Uit onderzoek van 24woman blijkt dat 1 op de 3 vrouwen in Nederland de Superfoods dagelijks gebruikt in haar eetpatroon en ik ben daar 1 van. Of ik alles moet geloven wat over deze Superfoods wordt gezegd en geschreven weet ik niet, maar het voelt goed als ik het eet en het is nog lekker ook. Als je het lekker maakt natuurlijk. In het volgende stuk vertel ik over de Superfoods die ik graag eet en met wat ik deze combineer.

Chiazaad
Chiazaad2-pot
Ik eet graag Chiazaad hierin zitten namelijk veel omega 3 vetten, die je meestal binnen krijgt door middel van het eten van vette vis. Aangezien ik niet zo veel vis eet is dit een goede vervaging daarvoor. Daarnaast geven chiazaden je snel een vol gevoel en dit gevoel blijft ook lang voortduren. Daardoor snoep ik minder tussen door. Als laatst is het ook nog eens goed voor je botten. Ik eet Chiazaad meestal met magere yoghurt en een klein beetje muesli of een stuk vers fruit. Wat ik ook vaak doe is een smoothie er van maken. Dan gebruikt ik vers fruit, magere yoghurt en een schepje Chiazaad. 1 schepje per dag is genoeg!

Goji Bessen
goji-2
Deze bessen zijn een bron aan eiwitten en vitamine en zorgen voor meer energie en een lekker gevoel. Daarnaast zijn ze ook nog eens heel erg lekker. Ik eet Goji bessen in combinatie met havermout of Brinta. Ik laat de bessen even mee weken tijdens het opwarmen van de melk. Anders zijn de ze erg hard. Als de melk warm genoeg is voeg ik de havermout of Brinta toe. Nog een beetje honig of een stukje pure chocolade er bij en smullen maar. Dit is een ontzettende voedzame maaltijd en super goed als maaltijd voor als je gaat sporten.

Quinoazaad
Quinoa
In Quinoazaden zitten veel eiwitten, vitamines en mineralen. Je kan het eten als vervanger van rijst en dat doe ik dan ook meestal. Ik eet Quinoazaad bij gewokte groeten met een stukje vlees of vis en een lekker sausje zoals teryaki. Daarnaast kun je Quinoazaden ook eten door een salade. Quinoazaden zijn erg voedzaam en bereid je het zelfde als rijst. Een kleine 8 minuten laten koken in water en klaar. Eetsmakelijk!

Pure Chocolade
pure-chocolade
Volgens mij hoort pure chocolade officieel niet bij de superfoods, maar staat in ieder geval wel in mijn superfood lijstje. Alle chocolade dat meer dan 70% cacao bevat kan gewoon zonder schuldgevoel gegeten worden. Pure chocolade is namelijk goed voor je hart. Het zorgt voor een lagere bloeddruk en een lagere cholesterol. Daarnaast krijgt je van chocolade endorfine en hier krijg je een gelukkig gevoel van. Ik eet bijna elke dag een stukje pure chocolade. Het liefst met 70% cacao. Er is ook chocolade met 84% cacao of met zelfs nog meer, maar dit smaakt nogal bitter en vindt ik niet zo lekker.

Eet jij ook Superfoods? Geef je mening en laat weten welke jij eet.

Liefs Amber

One thought on “Superfood is niet meer weg te denken!

  1. Ik heb een tijdje chiazaad gebruikt, omdat ik ergens las dat er veel ijzer in zit. Ik heb een ijzertekort, dus ik besloot het maar eens uit te proberen. Helaas heeft het daarvoor totaal niet geholpen en verder merkte ik er ook niks van, dus voor mij deed het niet zo veel. Maar fijn dat het jou wel goed bevalt 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s